Mer om oss

Vem är Siri Nightstar? 🌟

Siri tillsammans med sin islandshäst (Mooncrescent)

Mer info om Siri finns här!

Hur är Siri (enligt Kelia)?
Siri är alltid till god hjälp och sällskap både i och utanför spelet. Eftersom vi bor i två olika ändar av Sverige så kan man se det som att vi umgås i spelet och det är väldigt trevligt. Vi brukar göra olika quests och projekt tillsammans och samtidigt prata med varandra på Skype eller TeamSpeak. Siri är en bra vän och vi har alltid väldigt roligt tillsammans. Vi delar många intressen där SSO är ett av alla dessa.

Vem är Kelia Greenstar? 🌟

Kelia tillsammans med en av sina vildhästar (Daytornado)

Mer info om Kelia finns här!

Hur är Kelia (enligt Siri)?
Kelia har alltid varit till stor hjälp och ett gott sällskap vare sig det är i eller utanför spelet. Och som Kelia nämner så bor vi två olika ändar av Sverige, så SSO är det som håller oss samman när vi inte kan ses. Så när vi träffas inne i SSO så vet man aldrig vad för galenskaper vi kan hitta på och vi kan bli lite mer tokiga när vi pratar via Skype eller Teamspeak. Men Kelia är en jättebra vän och vi har mycket roligt tillsammans. Och som Kelia nämner så är SSO bara ett av våra många intressen.

Hur lärde vi känna varandra?

Siri: Jag lärde mig att känna Kelia när jag gick i årskurs 7 på högstadiet, jag hade valt franska som andra språk förutom svenska och engelska. Kelia hade också valt franska som andra språk men blev flyttad från den gruppen som hon var i till min franska grupp, när vi började prata med varandra så klickade vi på en gång, vi såg också att vi delade redan då många intressen såsom: Harry Potter, dator- och tv-spel, böcker m.m. och nu har vi känt varandra i hela 15 år. Och detta är en vänskap som alltid kommer att ligga mig varmt om hjärtat.

Varför valde vi att blogga tillsammans?

Kelia: Jag fick en idé att skaffa en blogg för cirka 6 månader sen (jag har blivit väldigt inspirerad av Esme Silverforce, både hennes blogg och Youtube-kanal, hon är grym!) och jag ville gärna ha hjälp med detta. Så då frågade jag Siri om hon ville vara med. Men eftersom jag har skrivit på uppsats hela våren så har bloggen inte blivit av förrän nu. När det sedan kom till vad vi ska skriva om så var SSO det självklara valet! Samtidigt så kan vi dela på ansvaret och inte behöva ladda upp allting själva. Hoppas att ni tycker det ska bli roligt att läsa om oss! Just nu är vi i uppstartsfasen så ni får ha överseende med det i början! 

Siri: Jag har alltid velat blogga om något, men har inte kunnat sätta mitt finger på vad jag skulle vilja blogga om. Fick upp detta intresse med hjälp av Esme Silverforce då hon har varit en grym inspirationskälla! Men det var först när Kelia frågade mig om att vi skulle kunna blogga tillsammans så tvekade jag inte för en sekund! För hur kul är det inte att skriva med sin bästa vän om SSO! Så jag hoppas att ni kommer tycka om både oss och vår blogg! 

Vad ska vi blogga om?

Kelia: I det första inlägget skrev vi lite kort om detta, men det kommer att handla om våra pågånde projekt, våra hästar, mer info om oss, hur vi reagerar på nya hästraser som kommer till spelet eller andra uppdateringar. Vi ska försöka variera innehållet och skapa intressanta inlägg!



Puss & kram

och




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hemligt uppdrag

Vi får bege oss till Pandoria!

The mainstory so far...